VITTSJÖ. Inför 803 personer på läktarna på Vittsjö Idrottspark möttes hemmalaget och serieledande Hammarby. Det kom att bli en mycket jämn match där gästerna skapade ledning med 1-2 först i 84 minuten. 

Milla Larsson har just kvitterat till 1-1

Första halvlek kom att bli mycket jämn. Vittsjö var laget som skapade flera farliga chanser. I den 28 minuten var det dock Hammarby som via nick ribba troligen fick bollen över mållinjen. Fem minuter senare kvitterar Milla Larsson efter vackert frispel av Maggie Cagle. Lagen gick till pausvila med 1-1 på måltavlan.

Under andra halvlek ökade gästerna pressen på Vittsjö. Det var nu Hammarby som ägde boll till stor del och spel skedde i huvudsak på Vittsjös planhalva. Hemmalaget lyckade dock ett flertal gånger kontra och även skapa en hörna, detta mot Hammarbys tre under halvleken. I den 84 minuten tog gästerna åter ledningen genom Sofia Reidy, som därmed blev tvåmålsskytt. Efter tre minuters tilläggstid blåste domare Amanda Nylund Karman av matchen som slutade 1-2 till Hammarby.

Även nästa match för Vittsjö spelas hemma. Då bjuder man in till derby mot Kristianstad. Matchen spelas den 12 juni med start klockan 19.